Fortsätt till huvudinnehåll

Antecknar Justitieminister Ask detta?

I nio år har den svenske journalisten Dawit Isaak suttit fängslad i Eritrea utan rättegång.
Nu förklarar den eritreanske presidentens närmaste rådgivare varför han inte får någon rättegång.
Mer i samma ämne
16 juli 2010 Thomas Mattsson: Kampanjen för Dawit måste bli mer internationell
- Det var ett medvetet beslut från regeringen att inte ha rättegång i detta fall. Alla som är anklagade för ett brott får sin rättegång i domstol i Eritrea. Men detta är ett särskilt fall på grund av brottets allvarliga karaktär, säger Yemana Gebrab, vid ett besök i Stockholm, till Aftonbladet.
(Källa.)

Det är så äckligt att jag har svårt att formulera mig. Jag undrar dock i mitt stilla sinne om fröken Ask har anteckningsblocket framme? Hon är inte främmande till att bryta gamla rättssäkra seder och bruk. Hur skall man egentligen arbeta för rättsäkerhet på bästa sätt?

Rösta Pirat

 Rösta Pirat 

Mer om...

PolitikBodströmsamhället
PiratpartietFRA-lagen
KulturUpphovsrätten


//Zac, påminner om min bloggläsarundersökning


Läs även andra bloggares åsikter om Piratpartiet, , , , ,  Ex, SvD, DN, AB

Kommentarer