Fortsätt till huvudinnehåll

Inte mer genus nu, snälla...

Jag tyar snart inte längre - dumheterna når nya höjder, något som behandlas hos SvD och på Per Ströms blogg.
Vad det hela handlar om är att man från SKB(Svensk Kärnbränslehanterings)s sida har beställt en genus(in-)bilaga till sin årsbok 'Samhällsforskning 2008'.
Det är dags att dumpa genusforskningen där den hör hemma - på historiens soptipp.
Maken till dumheter har jag då aldrig hört...
”Maskulinitet som innebär att män inte tränas att kommunicera känslo­mässigt leder till att oron för ­brister i det tekniska kunnandet förläggs utanför den egna kroppen”.
Detta alltså till skillnad från ”den feminina träningen” som ”lägger händelser som känslor i kroppen”. Något som leder till ”oöverskådlighet av konsekvenser av ett slutförvar för använt kärnbränsle”.

Snälla..?


//Zac

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer