Ät en rejäl frukost och gå ner i vikt. När överviktiga kvinnor fick storfrukostbanta tappade de en femtedel av sin vikt på åtta månader, visar en ny amerikansk studie.
Kanske är detta lite av hemligheten bakom LC också. Är det något som normalt är typiskt för LC:are är att de äter REJÄLA frukostar. Inte alla givetvis, men jag tror utan att tveka att nästan majoriteten av energin under dagen kommer ifrån frukost.
Feltänk!
Och nyligen rapporterade forskare vid Karolinska institutet, som studerat 3607 Stockholmare, att det fanns en klar koppling mellan oregelbundna måltidsvanor och riskfaktorer för hjärtsjukdomar som ökat midjemått, ökad insulinresistens och högt blodtryck.
Och oregelbundna måltidsvanor är något som karaktäriserar sådana som är ostressade kanske? Oj, så dumt.
Min tolkning
Stressade storstadsmänniskor som hoppar över måltider har i högre grad högre riskfaktorer för hjärtsjukdomar som ökat midjemått, ökad insulinresistens och högt blodtryck - beror det på de överhoppade måltiderna eller livsmönstret i övrigt? Herren så dumt...Jag skrev om något liknande - eller rent av samma? - tidigare.
//Zac
PS. Kostdoktorn kommenterar. Och artikeln är i AB också.
0 comments:
Skicka en kommentar
Lämna gärna en kommentar om mitt inlägg här.
Spam tar jag bort omedelbart, rasistiska och andra direkt olagliga kommentarer tar jag bort så snart jag ser dem.
Jag kommer dock låta ev namn stå kvar till varnär för alla andra likasinnade.
Personangrepp kommer jag ibland låta stå kvar eftersom de oftast mest slår tillbaka på leverantören s a s... :o)
Helt ovidkommande, förvirrade kommentarer och kommentarer som är inriktade på reklam mm kommer också vid vissa tillfällen tas bort. Här blir det alltså godtycke så det sjunger om det! :o)