Fortsätt till huvudinnehåll

Lagbrytaren Zac!

Hej alla besökare!

Jag ville bara uppmärksamma er på att wiktzac.com från och med den 1 juli bryter mot lagen.

Det gäller alltså den nya lag som säger att en besökare på en webbsajt i förväg aktivt måste godkänna att cookies får användas av sajten.

Sorry! Google och deras bloggverktyg Blogger har redan lagrat cookies i din dator. Samma sak med kommentarsverktyget Disqus som jag använder här på Vem i helvete. Samma sak gör de blogglistor jag är med i, och de sajter jag använder för att kunna se besöksstatistik över min blogg.

wiktzac.com är dock i fint sällskap. Regeringen.se bryter också mot samma lag. Vilket inte är så konstigt.

Utan cookies skulle inte webben fungera.

Den här lagen har röstats igenom på ren okunskap. Mer om vad cookies är och fyller för funktion kan du läsa i vemihelvetes inlägg EU, webben och cookieskräcken. Gör det.

Sen kan vi hjälpas åt att jobba för att urbota korkade tramslagar rivs upp och skrotas.


//Zac
PS. Transkriberat, och inte minst kopierat, inlägg ifrån vemihelvete.se
PPS. Hata Comic Sans... ;o)


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer