Fortsätt till huvudinnehåll

Att hugga ner hundraåriga träd?

Att hugga ner hundraåriga träd enkom för att man vill åt utsikten känns onekligen som ett övergrepp mot oss alla - och allas vår rätt på något vis. Att borra hål och spruta in Roundup, eller slå in kopparspik är oerhört farligt. Trädet dör och tidigare sega, levande grenar kan mycket väl ge sig i höststormarna och rasa ner på människor och ting.

Högre skadestånd!

Givetvis måste man värdera träden både utefter vad det kostar att ersätta dem samt i avskräckande syfte. Att plantera ett stort träd kan lätt kosta en halv miljon - så räkna på fingrarna vad det kan kosta att ersätta en dunge - och brottet drabbar ju på sätt och vis oss alla...
Så fruktansvärt respektlöst och egoistiskt att man baxnar...


//Zac
PS. Är det samma typ av egoism som gör att man bygger bort vyerna i städerna?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , AB, Ex, SvD12

Kommentarer